Afspraak maken
Ik ben bereikbaar telefonisch en per mail. U kunt zich aanmelden (behalve als er een aanmeldstop is, zie hieronder voor de actuele informatie daarover) door uw naam en telefoonnummer op de voicemail (06-51409366) in te spreken of het onderstaande aanmeldformulier in te vullen (graag met uw telefoonnummer). Ik bel u dan op werkdagen van maandag t.m. donderdag zo snel mogelijk terug. Wanneer ik in gesprek ben neem ik liever geen telefoon aan. Afspraken kunnen van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 uur en 15.00 uur worden gemaakt. Op maandag en dinsdag en op woensdag(ochtend) ben ik in Roden, op woensdagmiddag in Norg en op donderdag in Groningen.
Bij spoed
De praktijk biedt zorg vallend onder de GBGGZ en heeft geen crisesdienst. Neem bij spoedeisende zaken contact op met je eigen huisarts of buiten kantooruren (na 17.00 en in het weekend) met de huisartsenspoedpost (doktersdienst): 0900-9229. Alleen via een arts kun je verwezen worden naar spoedeisende GGZ hulp van een van de crisisdiensten in Groningen of Drenthe.
Denk je aan zelfmoord of ben je bang dat een bekende van je dat zal doen, dan kun je 24/7 bellen met 0900-0113 of chatten via 113 Zelfmoordpreventie
Ben je slachtoffer van een misdrijf dan kun je je ook wenden tot Slachtofferhulp via: https://www.slachtofferhulp.nl/ of bellen met 0900-0101
Bij de eerste afspraak:
Voor de administratie is het nodig dat je bij het eerste gesprek meeneemt: je zorgverzekeringspas en een geldig identiteitsbewijs (rijbewijs, ID- bewijs, paspoort) en ook de verwijsbrief van de huisarts (wanneer de huisarts digitaal via zorgdomein verwezen heeft dan hoeft de verwijsbrief niet, in dat geval heb je daar zelf ook via de mail een bevestiging van gehad).
Actuele wachttijd
Er is een aanmeldstop vanwege een te lange wachttijd. (bijgewerkt op 4-11-'24). Bent u verwezen via de huisarts uit Hoogkerk en Norg, neem dan even telefonisch contact op voor overleg over de (soms iets kortere) wachttijd daar.
Wanneer je de wachttijd te lang vind kun je contact opnemen met je zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling, je zorgverzekeraar kan je dan ondersteunen, zodat je ergens binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen). Bij langere wachttijden dan deze Treeknormen wordt het wachttijdenbeleid van de LVVP gevolgd.